HUMAN geeft 5 duotickets weg voor de opnames van ‘Het filosofisch kwintet’ op 4 juni in Forum Groningen.
Doe mee en win!
Aflevering 2: Ziek en gezond (opname op 4 juni om 15:00 uur)
De overgang van gezondheid naar ziekte – en vice versa – is onvermijdelijk voor de mens. Tijdens ons leven worden we allemaal weleens ziek, de één ernstiger dan de ander. Maar wat is ziekte eigenlijk? Arnon Grunberg gaat met gasten in gesprek over de hypernerveuze samenleving, de diagnose als identiteit en of leven eigenlijk wel gezond is. Welke ziektes willen we wel en welke willen we niet zien? Waarom heeft migraine meer status dan diarree? Met filosofen van de psychiatrie Pieter Adriaens en Sanneke de Haan, systeemtherapeut Flip-Jan van Oenen en huisarts Rinske van de Goor.
Aflevering 3: Mens en machine (opname op 4 juni om 19:30 uur)
Bijna de helft van alle Nederlanders is ervan overtuigd dat kunstmatige intelligentie hun baan deels kan overnemen. Vooral waar werk zich laat herhalen, in regels en data past en voorspelbaar is, wint AI terrein. En zeg nou zelf: als je al het ongemak van zelf nadenken kunt vermijden, is de verleiding groot om dat aan computers uit te besteden. Maar wat levert het ons eigenlijk op, en wat raken we ongemerkt kwijt? Zijn we nog in staat autonoom te blijven, als de belangen van grote techbedrijven onze denkwereld binnensluipen? En waar gaat de mens over in de machine, en misschien nog onvermijdelijker, de machine in de mens? Te gast zijn onder meer wijsgerig antropoloog Jos de Mul en techniekfilosoof Marjolein Lanzing.
De gesprekken worden gevolgd door een Q&A waarin je vragen kan stellen aan Arnon en de gasten.
Reageer vóór maandag 1 juni om kans te maken. Alleen winnaars krijgen bericht. Door mee te doen ga je akkoord met de spelvoorwaarden.
*Verplicht veld
HUMAN verwerkt uw persoonsgegevens zorgvuldig en in lijn met de wet- en regelgeving. Bekijk ook onze privacyverklaring.
